Piastów: Warsztaty muzyczne i nie tylko

Foto: {[description]}
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 1 minutę

W dniach 14-16 lutego 2014 r. chór z salwatoriańskiej parafii św. Michała Archanioła w Piastowie wyjechał do Kazimierza Dolnego na wycieczkę połączoną z warsztatami z emisji głosu. Uczestniczyli w niej chórzyści z rodzinami oraz opiekunowie chóru: s. Dobrawa Adamczyk BDNP i ks. Andrzej Wacławek SDS. Poniżej można zapoznać się z relacją jednej z uczestniczek spotkania.

{[description]}

Pobyt w Kazimierzu, u Sióstr Betanek, rozpoczęliśmy wspólną kolacją w piątek 14.02.2014. W sobotę rano odbyły się pierwsze zajęcia z p. Joanną Centkowską, studentką V roku muzykologii na KUL oraz dyrygentką dwóch chórów w Białej Podlaskiej. O godz. 12.00 miała miejsce wspólna Msza św., a po południu zwiedzano Kazimierz Dolny. Była piękna, słoneczna pogoda. Spacerowaliśmy wzdłuż Wisły, po rynku, zwiedziliśmy kościół parafialny. Ogromne błoto uniemożliwiło wejście na Górę Trzech Krzyży, udaliśmy się więc na zamek i basztę. Po spacerze kontynuowano zajęcia muzyczne. Spotkaliśmy się razem na kolacji, a po niej, wśród emocji i radości, oglądaliśmy skoki narciarskie, podczas których Kamil Stoch zdobył kolejny złoty medal. Następnie udaliśmy się do kaplicy, aby wspólnie odśpiewać Apel Jasnogórski, po czym zebraliśmy się na pogodnym wieczorku pożegnalnym.

W niedzielę, po śniadaniu, uczestniczyliśmy w ostatnich już zajęciach z emisji głosu. Następnie udaliśmy się na wspólną Mszę św., aby podziękować Bogu za wspólnie spędzony czas. Po południu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Piastowa.

Czas spędzony w Kazimierzu był bardzo ważny i owocny. Mieliśmy możliwość bliżej się poznać, a także wiele nauczyć. Mamy nadzieję, że następnym razem wszyscy członkowie naszego chóru wezmą udział w podobnych warsztatach.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym opiekunom: s. Dobrawie i ks. Andrzejowi za zorganizowanie tego wspaniałego wyjazdu. Dziękujemy za Ich wysiłek i starania, że  mogliśmy przeżyć naprawdę piękne chwile. Mamy nadzieję, że był on początkiem nowej tradycji chóru.